zaterdag 30 januari 2016

Nog 5 dagjes...

Beste allen,


Nu donderdag, 4 februari, vertrek ik op een nieuw buitenlands avontuur. Dit keer trekken we voor vier maanden naar Tampere in Finland. Hier zal ik stage lopen en mijn bachelorproef schrijven.


Hoe ben ik hiertoe gekomen?
Na mijn bacheloropleiding farmaceutische wetenschappen besefte ik hoe langer hoe meer dat ik de vakken zeer interessant vond, maar werken in een apotheek niet was waar ik naartoe wilde. Daarom heb ik de beslissing genomen om in plaats van mijn master aan te vatten een tweede bacheloropleiding te volgen. De keuze is gevallen op Biomedische Laboratoriumtechnologie aan HOWEST. Door mijn vooropleiding kon ik meteen in het tweede jaar starten.


Tijdens het vorig academiejaar kregen we informatie omtrent buitenlandse stagemogelijkheden. Iets wat mij als muziek in de oren klonk. Mijn eerste voorkeur ging naar Spanje, aangezien ik de taal al spreek. Jammer genoeg waren er geen stageplaatsen meer vrij waar ik naartoe wilde. De lector verantwoordelijk voor de buitenlandse stages stelde me dan voor om via een partneruniversiteit naar een stageplaats te zoeken. Zo zijn we uiteindelijk bij TAMK uitgekomen, een hogeschool in Tampere.


Mijn stageplaats
Ik zal stage lopen in een researchcenter van 'University of Tampere' ofwel UTA, genaamd BioMediTech. Voor meer info: http://www.uta.fi/bmt/institute/research/ramet/index.html
Tijdens mijn stage zal ik werken met fruitvliegen waarbij onderzoek naar de aangeboren immuniteit wordt gedaan. Veel meer info heb ik nog niet, maar deze zal ongetwijfeld volgen eenmaal ik daar ben aangekomen.


Mijn verblijfplaats
Na lang zoeken heb ik een slaapplaats gevonden. Het ligt ongeveer 2 km ten noorden van het stadscentrum en 2,5 à 3 km van mijn stageplaats. Volgens mij in een rustige buurt. Het zou een appartement betreffen waar ik een eigen kamer heb en een keuken en badkamer die ik deel met nog een andere student. Ook hier heb ik nog niet super veel info over, maar foto's zullen zeker volgen eenmaal ik daar ben en me heb geïnstalleerd.


Ik zal iedereen die het wilt op de hoogte proberen te houden via deze blog. Al vermoed ik dat het evenaarden van wekelijkse blogberichten, zoals ik in Honduras een jaar lang heb gedaan, niet zal lukken.


Nog wat informatie over Tampere:
Op dit moment is het 2 °C in Tampere, maar vanaf morgen zouden de temperaturen weer onder het vriespunt zakken. Ik zal dus toch nog sneeuw zien deze winter! Voor het weerbericht kan je volgende link raadplegen: http://en.ilmatieteenlaitos.fi/weather/Tampere
Om te weten wat er te zien is in Tampere kun je volgende link gebruiken: http://en.ilmatieteenlaitos.fi/weather/Tampere


Zo dit is het voor mijn eerste blogberichtje. Meer volgt eenmaal in Tampere.
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten